środa, 11 marca 2015

Owsianka z jagodami i migdałami



„Szczęście przez całe życie! Nikt by te­go nie mógł znieść, to byłoby piekło na ziemi”  - powiedział kiedyś George Bernard Shaw.

Pierwsze promienie wiosennego słońca, pierwszy powiew ciepłego wiatru, poranki, które nie są ciemne jak środek nocy i przede wszystkim lekkość, jaką czuję po zrzuceniu z siebie zimowych ubrań jest czymś absolutnie cudownym, ale przestałabym to zapewne dostrzegać, gdyby zdarzało się codziennie przez całe życie. Wspaniale jest przecież z radością dziecka i ekscytacją odkrywać na nowo to, co tak dobrze znamy.
W dzieciństwie codziennie jadłam owsiankę. Pamiętam, że bardzo mi smakowała i każdego ranka z apetytem zjadałam pełną miseczkę. Po pewnym czasie nagle przestałam mieć na nią chęć i z dnia na dzień przestałam jeść owsiankę. Myślę, że monotonia zabija frajdę, bo nawet zdrowa i na pozór nudna owsianka może być świetnym początkiem dnia, nie tylko dlatego, że pełnowartościowa, ale dlatego, że pyszna i zaskakująca. Polecam 'owsiankowe' eksperymenty wszystkim i mam nadzieję, że nie znudzą się wam nigdy.

Owsianka z jagodami i migdałami
Owsianka z jagodami i migdałami
Receptura:
1 porcja

250 ml mleka
5 - 6 łyżek płatków owsianych
2 - 3 łyżeczki brązowego cukru (dry demerara)
mała szczypta soli

1/2 szklanki jagód świeżych lub mrożonych
2 łyżeczki brązowego cukru (dry demerara)

garść migdałów

Mleko zagotuj z płatkami owsianymi. Na małym ogniu gotuj do miękkości. Pod koniec gotowania dodaj cukier i sól. 

Jagody zasyp cukrem i odstaw na kilka minut. Przełóż do rondelka i podgrzewaj, aż powstanie gęsty syrop. Nie mieszaj zbyt często, aby owoce się nie rozpadły.

Migdały pokrój na małe części.

Owsiankę przełóż do miseczki, dodaj jagody w sosie własnym i posiekane migdały - ja lubię dodać również kilka świeżych owoców.

Udanego śniadania :)

Owsianka z jagodami i migdałami


4 komentarze:

  1. Koszmar z dzieciństwa dziś zdaje się być zjadliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja w dzieciństwie nie jadłam i dopiero teraz nadrabiam zaległości:) dziękuję za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
  3. W zeszłym tygodniu opublikował płatki owsiane lub owsianka. To Ciebie kochałem! Pzdr

    OdpowiedzUsuń

Wspaniale, że dzielisz się ze mną swoją opinią - dziękuję i życzę miłego dnia :)